Наші дороги увійшли до легенд. Їхня якість часто не просто погана, а дуже погана. Але треба їхати. До того ж, бувають ситуації, коли потрібно їхати грунтовкою, дорогою засипаною щебенем, гірськими і піщаними дорогами. Давайте поговоримо про те, як правильно керувати автомобілем дорогами з поганим покриттям.
Грунтова дорога з усього списку найбезпечніша і найлегша, поки що суха. Нею потрібно просто їхати, уважно стежити за наявністю ям і намагатися не потрапляти до калюж. Дорога після дощу в умовах України – це велика проблема, і якщо у вас не повнопривідний позашляховик, туди краще не виїжджати. Чорнозем у мокрому вигляді дуже в’язкий і швидко робить дорогу непрохідною. Якщо все одно потрібно проїхати, намагайтеся їхати по траві, однак, будьте дуже обережні мокра трава неймовірно слизька, автомобіль може піти у занесення. Калюжі та колії на ґрунтовці варто перетинати на знижених передачах, у жодному разі не допускаючи зупинки. Якщо ви посадили автомобіль на днище, швидше за все без сторонньої допомоги виїхати не вдасться.
Дорога з щебеневим покриттям теж має свої особливості – потрібно знати деякі правила переміщення по ній. По-перше – рухайтеся або зі швидкістю менше 30 км/год, або понад 80 км/год. Причина неймовірно проста – на швидкостях від 40 до 60 км/год включно, автомобіль сильно вібруватиме по щебеню, що негативно позначиться на стані майже всіх його вузлів. Ще один лайфхак – їхати колією. У такому разі менша ймовірність потрапити в яму, вибоїну, або натрапити на інші перешкоди. Ще одна тонкість – якщо ви їдете за кимось, або по зустрічці рухаються автомобілі – будьте уважні та тримайте дистанцію – з-під коліс може летіти щебінь, а він дуже швидко б’є скло.
Ями на асфальті краще не швидко переїжджати, щоб гострі краї не пошкодили покришки. Якщо вибоїна занадто велика найкраще її об’їхати узбіччям. Глибокі ями слід також перетинати повільно. На асфальтованій дорозі з поліцейськими, що лежать, варто пригальмовувати перед ними і вичавлювати зчеплення, тоді ви м’яко «прокотитеся» через перешкоду.
Дорога з піску долається, як і калюжа, на невеликому розгоні та знижених передачах. Однак врахуйте, що багато шляхів із сухого піску краще не намагатися підкорити, якщо у вас не всюдихід, та й тоді краще як слід, подумайте.