Основне завдання автомобільної вихлопної системи – виведення відпрацьованих газів, зниження шуму, шкоди екології. При виникненні проблем дана система потребує обслуговування, ремонту. Однією з найпоширеніших проблем вважається засмічення глушника.
Забивання елемента сміттям опосередковано впливає на основні автомобільні системи. Наявність засмічення призводить до зниження потужності двигуна, підвищення витрати паливної суміші. Найчастіше із цією проблемою стикаються автовласники, транспортні засоби яких мають каталітичний нейтралізатор (каталізатор). Найчастіше, пробка утворюється всередині основного чи додаткового глушника, в трубах, які з’єднують їх між собою. Причиною цього може бути руйнування запасних частин, що знаходяться всередині конструкції, їхнє механічне пошкодження. У разі перших ознак слід відразу ж усунути неполадку.
Існує кілька способів, що дозволяють перевірити наявність забруднень у глушнику:
- вимірювання тиску на виході.;
- використання спеціального приладу, що дозволяє визначити рівень концентрації шкідливих домішок (він є в багатьох автосервісах);
- перевірка тиску нейтралізатора. Зробити це можна, використовуючи звичайний манометр, вимірювальна межа якого становить 0,5. Якщо при натисканні на педаль газу прилад показує максимальне значення, це свідчить про те, що пропускна здатність ката недостатня;
- візуальний огляд (на просвіт) сот ката, після його зняття.
У багатьох сучасних автомобільних помилку при виявленні значних неполадок покаже спеціальний електронний блок.
Як почистити глушник
На сьогодні очищення вихлопної труби здійснюється трьома способами.
- Ручним. Для цього трубу потрібно розрізати вздовж болгаркою, ретельно очистити за допомогою підручних засобів, заварити і встановити назад. Щоб після зварювальних робіт на металі не утворилися мікротріщини, місце шва слід обробити антикорозійним засобом.
- Нагрівання (рівномірне). Для цього можна використовувати паяльну лампу. Під час нагрівання сажу, інші забруднення виходять із труби мимовільно. Але робити це необхідно з величезною обережністю, щоб запобігти руйнуванню металу, знизити його крихкість.
- Хімічним. Після зняття труби її вхідний пройм закупорюється. Всередину вливається хімічний склад і закупорюється другий кінець. Після закінчення 24-х годин суміш зливається, глушник зсередини чиститься, промивається водою, висушується.
Якщо забруднення не усунути своєчасно, автомобіль під час руху чадитиме, видаватиме нехарактерні звуки (скрегіт, торохтіння), після чого деталь може прогоріти, деформуватися, що призведе до необхідності її повної заміни.