У недавньому минулому автоматична коробка передач була привілеєм дорогих розкішних авто, але сьогодні навіть на багато вітчизняних машин ставлять «автомат».
Позитивні та негативні сторони автоматичної трансмісії
До плюсів АКПП відносяться:
- комфорт управління авто (не потрібно постійно перемикати швидкість);
- знижується навантаження на двигун. Силовий агрегат працює рівномірно, самостійно набираючи обертів;
- машина мимоволі не поїде.
До негативних моментів відносяться:
- низький ККД;
- слабка динаміка руху та розгону автомобіля;
- витрата палива вища, ніж на механіці;
- машина заводиться лише за допомогою стартера – неможливо завести «з штовхача».
При покупці автомобіля з автоматичною трансмісією потрібно враховувати, що обслуговування машини з «автоматом» набагато складніше та дорожче, ніж з МКПП – потрібно систематично проходити тестування транспортного засобу.
Діагностика стану автоматичної коробки
Існує кілька методів тестування стану коробки-автомат:
- перший тест – це визначення якості та рівень трансмісійної олії. Якщо масло не забруднене і рівень його знаходиться в межах норми, коробка працює справно;
- другий метод – режим увімкнення передачі при перекладі селектора з положення “N” в положення “D” або “R”. Стабільно працюючий механізм відгукується через одну-півтори секунди на перестановку селектора;
- спосіб stall-test дозволяє визначити кількість обертів у коробці після повної зупинки автомобіля. Цей тест проводиться лише кваліфікованими фахівцями.
Заміна олії
Важливим моментом в обслуговуванні авто з “автоматом” – це заміна олії. Рівень олії та її якості в коробці безпосередньо впливають на стабільну роботу АКПП. Кількість трансмісійної рідини у кожного авто індивідуальна, але має відповідати вказівкам заводу-виробника.
Нестача олії призводить до перегріву автомата, що стає причиною поломок, а високий рівень, також призводить до несправностей та видавлювання надлишку рідини через сапун.
Графік заміни трансмісійної рідини:
- при нормальному режимі водіння поміняти масло потрібно після пробігу 70 тис. км;
- після пробігу 25 тис. км у спекотному кліматі або в зимовий морозний період потрібна заміна олії в коробці;
- за постійного навантаження двигуна або руху тільки в міських умовах, трансмісійну рідину рекомендується міняти після 25-30 тис. км пробігу.
Основний плюс АКПП – це комфортне водіння на міських та заміських дорогах. При своєчасному обслуговуванні коробка-автомат прослужить довго без поломок.