У недавньому минулому автоматична коробка передач була привілеєм дорогих розкішних авто, але сьогодні навіть на багато вітчизняних машин ставлять «автомат».

Позитивні та негативні сторони автоматичної трансмісії

До плюсів АКПП відносяться:

  • комфорт управління авто (не потрібно постійно перемикати швидкість);
  • знижується навантаження на двигун. Силовий агрегат працює рівномірно, самостійно набираючи обертів;
  • машина мимоволі не поїде.

До негативних моментів відносяться:

  • низький ККД;
  • слабка динаміка руху та розгону автомобіля;
  • витрата палива вища, ніж на механіці;
  • машина заводиться лише за допомогою стартера – неможливо завести «з штовхача».

При покупці автомобіля з автоматичною трансмісією потрібно враховувати, що обслуговування машини з «автоматом» набагато складніше та дорожче, ніж з МКПП – потрібно систематично проходити тестування транспортного засобу.

Діагностика стану автоматичної коробки

Існує кілька методів тестування стану коробки-автомат:

  1. перший тест – це визначення якості та рівень трансмісійної олії. Якщо масло не забруднене і рівень його знаходиться в межах норми, коробка працює справно;
  2. другий метод – режим увімкнення передачі при перекладі селектора з положення “N” в положення “D” або “R”. Стабільно працюючий механізм відгукується через одну-півтори секунди на перестановку селектора;
  3. спосіб stall-test дозволяє визначити кількість обертів у коробці після повної зупинки автомобіля. Цей тест проводиться лише кваліфікованими фахівцями.

Заміна олії

Важливим моментом в обслуговуванні авто з “автоматом” – це заміна олії. Рівень олії та її якості в коробці безпосередньо впливають на стабільну роботу АКПП. Кількість трансмісійної рідини у кожного авто індивідуальна, але має відповідати вказівкам заводу-виробника.

Нестача олії призводить до перегріву автомата, що стає причиною поломок, а високий рівень, також призводить до несправностей та видавлювання надлишку рідини через сапун.

Графік заміни трансмісійної рідини:

  • при нормальному режимі водіння поміняти масло потрібно після пробігу 70 тис. км;
  • після пробігу 25 тис. км у спекотному кліматі або в зимовий морозний період потрібна заміна олії в коробці;
  • за постійного навантаження двигуна або руху тільки в міських умовах, трансмісійну рідину рекомендується міняти після 25-30 тис. км пробігу.

Основний плюс АКПП – це комфортне водіння на міських та заміських дорогах. При своєчасному обслуговуванні коробка-автомат прослужить довго без поломок.

Знайдемо Ваш новий автомобіль прямо зараз

Ми підберемо кращу пропозицію по Вашим критеріям

Можливо Вам буде цікаво

Шукаєте автомобіль? Дивіться наші кейси підбору автомобілів в соцмережах