Управління транспортним засобом з АКПП відрізняється від водіння на механіці.
У водіїв, які протягом кількох років їздили на авто з механічною коробкою, всі рухи ногами та руками сформовані на рівні рефлексів, тому при пересадженні на машину з «автоматом» потрібно вивчити принцип водіння, щоб уникнути аварійних ситуацій.
Помилки, які можуть призвести до несправності трансмісії та ДТП
Небезпека при водінні на АКПП є лівою ногою, коли водій, що пересів з авто з механічною трансмісією, намагається при перемиканні швидкості натиснути на педаль зчеплення, яка відсутня в авто з «автоматом». Нога може зачепити педаль гальма, що призводить до ривків машини на дорозі і може спричинити ДТП. Тільки зосередженість та концентрація водія допоможе уникнути аварійних ситуацій. Якщо є можливість, водій повинен чергувати водіння авто з МКПП та АКПП та поступово переходити на їзду з автоматичною трансмісією.
Щоб збільшити робочий ресурс “автомата” і не “загробити” коробку, потрібно дотримуватися таких правил:
- забороняється перемикати селектор перед тим, як машина зупинилася. Якщо не дотримуватись цих вимог можна призвести до перевантаження трансмісії її ремонту;
- зупиняти машину потрібно за допомогою гальма і лише після цього встановлювати на коробці необхідний режим;
- не можна з гірки рухатися на нейтральній швидкості – це може призвести до неполадок в АКПП;
- автоматична трансмісія потребує систематичного технічного обслуговування – потрібно своєчасно змінювати технічну рідину в коробці. Техобслуговування необхідно проводити відповідно до рекомендацій заводу-виробника. Ігнорування обслуговування знижує ресурс роботи “автомата”;
- не можна встановлювати селектор на положення «паркінг» до повної зупинки машини. Поспіх призводить до серйозних несправностей в АКПП;
- заводити автомобіль необхідно в положенні паркінг, а після того, як працює мотор, перевести в положення драйв;
- також на світлофорах не потрібно переводити селектор на нейтральну швидкість – це шкодить трансмісії;
- якщо на панелі приладів висвітився знак АКПП – це означає перегрів коробки. Необхідно зупинитися і дати охолонути трансмісійній рідині;
- у разі несправності автомобіля необхідно скористатися евакуатором, а не буксирувати машину до автосервісу.
Перед тим, як пересісти з механіки на автомат, потрібно враховувати не тільки манеру водіння, але й знати особливості роботи автоматичної коробки передач.