З появою перших морозів та снігу зростає кількість ДТП. Щоб не створити аварійну ситуацію, потрібно дотримуватись правил їзди у зимовий час.
Сьогодні в багатьох автошколах відкриті навчальні курси з екстремального водіння, тому на цих курсах бажаючі можуть підвищити кваліфікацію водія.
Відмінність зимової їзди на автомобілі з переднім та заднім приводом
Провідна пара коліс на слизькій дорозі починає раніше ковзати, тому манера водіння на передньопривідному авто відрізняється від їзди на машині із заднім приводом – при занесення задньопрохідного авто кермо необхідно повернути в бік занесення, а з переднім приводом повертати кермо не потрібно.
Задній привід та зимова слизька дорога
Автомобіль з провідними задніми колесами схильний до занесення навіть не на дуже слизькій дорозі, тому що зчеплення коліс з дорожнім покриттям слабке. Багато автомобілістів для кращої стійкості на асфальті навантажували провідний міст, вкладаючи у багажне відділення важкий вантаж.
Якщо занесло, потрібна термінова реакція:
- кермо повернути в бік занесення;
- різко вивернути його назад;
- зняти ногу з педалі газу;
- після стабілізації авто на трасі натиснути газ і продовжити рух.
Передній провідний міст та слизька дорога
Управління машиною із передніми провідними колесами по зимовій трасі також має свої правила. Завдяки спереду силовому агрегату стяжка з асфальтним покриттям надійна, що підвищує стійкість на дорозі.
Якщо починає заносити на слизькому асфальті, тоді потрібно додати газ, і повернути кермо в протилежний занос бік. Не можна викручувати кермо і одночасно натискати на гальмо, тому що це може призвести до втрати керованості машини.
Також зупинити авто, яке пішло по засніженій трасі «юзом» можна за допомогою гальма стоянки (ручник необхідно привести в рух на кілька секунд, а після відпустити), а після цього за допомогою керма направити автомобіль в необхідний бік і натиснути на газ.
Повний привід та зимова траса
Повнопривідний автотранспорт більш стійкий на засніженому асфальтовому полотні, а підвищена прохідність сприяє впевненому водінню в зимовий період.
Але на повнопривідному авто також існує небезпека занесення – «юзом» починає ковзати передній міст, а щоб вирівняти транспортний засіб, потрібно повертати кермо в бік заносу і повільно додавати газ.
Варто пам’ятати, що зимова їзда не любить різких рухів та підвищеної швидкості, тому необхідно бути уважними у поїздці та відпрацювати навички їзди залежно від розташування провідного мосту.