Гідравлічна система полегшує керування автомобілем, забезпечує легке повертання керма, гасить удари, що передаються від коліс до керма під час руху по вибоїнах, вибоїнах, ям. Щоб забезпечити ефективну роботу даного механізму, необхідний склад, як якого виступає спеціально розроблена рідина для гідропідсилювача керма. Вона є спеціальним маслом, що виконує ряд найважливіших функцій у даному механізмі. Від якості та модифікації олії залежить безперебійна робота системи.
Рідина ГУР необхідна для:
- передачі від системи до кермового управління гідравлічної енергії;
- вирівнювання, зниження температури агрегату.
Такі рідини характеризуються прекрасними мастильними властивостями, запобігають появі сильного тертя між різними вузлами системи. У складі олії знаходяться спеціальні речовини, що перешкоджають або уповільнюють корозійні процеси на деталях.
Типи рідин
Залежно від наявності у складі активних речовин, рідини поділяються на:
- Синтетичні.
- Напівсинтетичні.
- Мінеральні.
У складі «синтетики» знаходяться багатоатомні спирти (етиленгліколь, пропіленгліколь), нафтопродукти, що пройшли очищення, різні присадки, що покращують експлуатаційні характеристики рідини.
У складі напівсинтетичних рідин присутні мінеральні та полігліколеві матеріали. Рідина такого типу має значний експлуатаційний термін і покращені характеристики.
Основою мінеральних рідин є нафтопродукти. Приблизно 97% речовини становлять мінеральні речовини, решта належить до присадок, які покращують експлуатаційні характеристики рідин ГРУ.
Присадки в оліях для гідропідсилювача керма
Всі гідравлічні рідини, крім масел (базових речовин), містять різні присадки, які відрізняються призначенням і типовою ознакою. Перебуваючи у складі, вони сприяють:
- Зниження в’язкості рідин.
- Запобігання піноутворенню.
- Уповільнення або повне придушення появи корозійних процесів.
- Покращення змащувальних властивостей.
- Запобігання процесам окислення.
Важливо! Категорично заборонено змішувати між собою олії для гідропідсилювача керма різних типів, через різний хімічний склад. Щоб зрозуміти, який тип рідини використовується в системі авто, виробники запровадили відмінності за кольором. Крім розподілу за кольором, прийнятного споживачам, гідравлічні рідини поділяються по кінематичної в’язкості (у масштабах робочої температури).